Společnost se těmito kroky rozhodla přehodnotit své postupy ohledně přidělování bonusů poté, co přezkoumala své interní platové podmínky na začátku tohoto roku. Přibližně 10 procent svých zaměstnanců – mužů i žen – dostane přidáno a jejich platy se přizpůsobí tak aby zajistili konkurenceschopnou odměnu za stejné pracovní funkce po celém světě.
Platy se u této firmy analyzují každým rokem, nicméně letos to byla analýza opravdu důkladná, jelikož proběhla na všech úrovních v celosvětovém měřítku. Program by nyní měl být navržen tak, aby podporoval kulturu, v níž zaměstnanci pracují a cítili se poctěni a posilněni. Bonusy budou nyní založeny na výkonnosti celé společnosti, namísto kombinace, která zahrnuje také individuální výkon.
Několik starších mužských zaměstnanců poté rezignovalo a ředitel společnosti Mark Parker se musel omluvit zaměstnancům a slíbil rekultivaci firemní kultury.
Stejně jako několik jiných firem v USA, se Nike dostalo do své vlastní MeToo kampaně poté, co skupina žen rozeslala neformální průzkum ohledně odměňování. Změny v kompenzacích jsou posledním pokusem o zlepšení podnikové kultury pro ženy. Ve svém posledním čtvrtletí byl zaznamenán návrat k růstu a spousta nových produktů pomohla nastartovat příjmy v zahraničí.
Společnost mezi tím vyvíjela stále větší tlak na výrobu většího množství tenisek pro ženy, jelikož se zmenšuje podíl prodaných vysokých bot na podpatcích. Navzdory kampani MeeToo však firma Nike tento trend nezaznamenal, jelikož nejspíš nechtěla slyšet zpětnou vazbu.
Zaměření je teď ale patrné na zdokonalování vlastní e-commerce platformy a obchody prodává přímo spotřebitelům. Nedávno byl otevřen tento koncept na Melrose Ave. v Los Angeles v Kalifornii. V této prodejně se budou prodávat výrobky, které si místní zákazníci zvolí na platformě NikePlus.